مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 08:502021-12-27اقتصادي

پرونده ویژه| یورهای میلیونی سرگردان در سد شفارود و کارگران معترض از پرداخت ها


سد شفارود به عنوان یکی از پر سروصداترین پروژه های اجرایی چالش های متعددی همچون مشکلات محیط زیستی و خطر نابودی میراث طبیعی، چندین میلیون یوروی سرگردان در مراحل اجرا و حقوق های همیشه معوق کارگرانش دست وپنجه نرم می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، شرکت آب منطقه ای گیلان به منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت، آبزی پروری و کنترل سیلاب های فصلی و تنظیم آب زیست محیطی شهرستان تالش، پره سر و رضوانشهر احداث سد بر روی رودخانه شفارود را در حالی در دست اقدام قرار داد که شواهد موجود نشان از عدم کار مطالعاتی و مسائل زیست محیطی دقیق برای احداث این سد دارد هرچند که هدف اولیه احداث سد و کار مطالعاتی آغاز شده از پیش از انقلاب، تأمین آب مورد نیاز شرکت چوکا و درختان محدوده بود.

12 مهرماه سال 1377 بود که شرکت آب منطقه ای گیلان از طریق کمیسیون آب مرکز پژوهش های علمی کشور احداث تونل های انحراف و وزارت نیرو و سازمان محیط زیست و غیره را در عمل انجام شده قرار دادند تا پروژه بزرگ سد شفارود اجرایی شود.

  فاینانس تأمین منابع مالی (از طریق کشورهای اروپایی): پس از کشمکش های فراوان نهایتاً شورای اقتصاد اجرای بدنه سد، تونل تخلیه کننده تحتانی، نیروگاه و غیره را از طریق فاینانس خارجی تصویب کرد و متعاقب آن مطالعات زیست محیطی طرح توسط مهندسین مشاور در سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده ویژه| یورهای میلیونی سرگردان در سد شفارود و کارگران معترض از پرداخت ها

پرونده ویژه| یورهای میلیونی سرگردان در سد شفارود و کارگران معترض از پرداخت ها